FUNKSJONER I OKTA
Gi brukerne én enkelt pålogging til alle skyapplikasjonene dine.
Med Okta sine 7 000 forhåndsbygde integrasjoner tar det uker i stedet for måneder å implementere Single Sign-On, uten at du trenger å utvikle og vedlikeholde disse integrasjonene selv.
Mange bedrifter har flere identitetskilder som AD, Azure AD, Google Workspace, og også i HR-systemer som Monday og SAP SuccessFactors som er vanskelig å holde konsekvente. Løsningen er å ha én katalog for alle brukere og grupper.
Med Okta Universal Directory integrerer du og holder alle disse kildene synkronisert. Dessuten setter du sammen brukerprofiler fra flere identitetskilder, endrer brukerattributter på tvers av kilder og administrerer brukerlivssyklustilstander.
Bruk "if-this-then-that"-logikken til å automatisere nesten alle identitetsprosesser for dine kunder, partnere eller ansatte.
Workflows som må integreres med tredjepartsapper kan kobles til alle offentlig tilgjengelige APIer eller bruke de 45 forhåndsbygde workflowene for Slack, DocuSign, Google Sheets, GitHub, MS Teams, ServiceNow og mange flere.
La dine kunder og partnere logge seg på med sitt eget identitetssystem eller katalogtjeneste, og aktiver selvbetjening gjennom en partnerportal-integrasjonsløsning.
HR- og IT-teamene dine mangler vanligvis innsikt i ekstern onboarding og offboarding for brukere på samme måte som de gjør for ansatte.
Gi automatisk tilgang for brukere basert på hvilken kunde eller partner de tilhører, og deaktiver tilgang når kontrakten deres er ute. Ha et sentralt sted å se søknadsoppgaver og aktiviteter.
B2B-integrasjoner kan være basert på populære protokoller, som OpenID Connect og SAML, samt Active Directory og LDAP-integrasjon.
Beskytt bedriftens ressurser ved å sikre dine ansatte, partnere, underleverandører og kunder med en rekke MFA-faktorer. Dette inkluderer WebAuthn, Push Verification, SMS/Voice/E-post, YubiKey, Google Authenticator, Duo Security og Symantec VIP.
Reduser påloggingsfriksjonen ved å redusere frekvensen av MFA-forespørsler for brukere som logger på fra en administrert eller kjent enhet.
Administrer tilgangsklargjøring sentralt for alle brukerne dine. Bruk retningslinjer for å gi og tilbakekalle tilgang basert på blant annet brukerattributter eller datoer.
Med Oktas integrasjonsnettverk kan du automatisk provisjonere eller de-provisjonere tilgang til tredjepartsapplikasjoner for ansatte, kunder og partnere. Provisjoneringshendelser kan være basert på triggere fra HR-systemer, AD, LDAP og mer.
Okta forenkler implementeringen med 450+ forhåndsbygde integrasjoner. I tillegg støtter Okta SCIM-baserte, så vel som dine egne bygde integrasjoner.
La dine privilegerte brukere logge på Linux- og Windows-servere via SSH eller RDP med Okta-kontoen sin.
Unngå å manuelt administrere serveradministrator, eller verre delte kontoer, og la dine privilegerte brukere logge på servere med Okta-kontoen sin.
Revisjon blir mye enklere med login- og sesjonsrevisjonslogger tilgjengelig via dashbordet, kryptert og levert til et lagringssted, eller integrert med en nedstrøms SIEM-løsning.
Unngå å ha policyer spredt mellom APIer og applikasjoner, og administrer dem i stedet fra ett enkelt punkt - SSO for APIer.
Bygg API-autorisasjonspolicyer som tar hensyn til applikasjonen, brukerkonteksten og gruppemedlemskap for å forhindre uautorisert tilgang.
Å forlate Okta API Access Management for å administrere brukere, autorisasjonspolicyer og den resulterende kompleksiteten sparer utviklingsteamet for mye tid og sikrer den beste sikkerheten.
Okta har blitt anerkjent som leder i Zero Trust Security
Beskytt IT-miljøer og muliggjør digital transformasjon
Aldri stol på noe(-n), verifiser alltid
Gi tilgang til dataene, ikke basert på antatt tillit, men basert på kontekst, «least-privilege» og sterk autentisering.
En Zero Trust sikkerhetsstrategi sørger for at bare de rette brukerne får de riktige tilgangene uten å gjøre påloggingen mer komplisert for dine ansatte, partnere eller kunder.
Automatiser identitetsprosesser i stor skala
Lag kraftige workflows enkelt i et kodefritt miljø og skreddersy identitetsprosesser til dine spesifikke behov.
Workflows kan kobles til en hvilken som helst offentlig API. De kan utløses av et stort utvalg av hendelser som eksempelvis selvregistrering av en bruker, kan planlegges og til og med utløses av enhver tredjepartsapp.

Passordfri autentisering
I en tid der de fleste hackerelaterte angrep bruker svake eller stjålne passord, er det på tide å erstatte passord med biometriske identifikatorer og tokens. I tillegg er passordfri autentisering en friksjonsfri påloggingsopplevelse for brukerne.
Les mer om passordfri autentisering
Okta Tech Corner
I serien Okta Tech Corner skriver Andreas Faltin en rekke artikler som går mer i dybden på ulike deler av Okta sin plattform. Andreas er cloud arkitekt i Cloudworks og Okta Technical Champion.
- Aktiver Okta Passwordless autentisering på 5 minutter
- Dette må du huske på når du integrerer Microsoft Office 365 i Okta
- Hva du må vite om Okta Authorization Servers
- Okta Workflows: Trenger du et brukergrensesnitt? Bruk Connectors!
- Slik bruker du ServiceNow som brukergrensesnitt med Okta Workflows
- Trenger du flere alternativer? Bruk tilpassede API-kall!
- Sett opp Manager i Office 365 ved å ta i bruk Okta Workflows
- En introduksjon til Okta Identity Engine
- Hva er Okta FastPass og hvordan sette det opp
- Endringer i policyene i Okta Identity Engine
%20(1).png)
TJENESTER VI TILBYR INNEN OKTA
Okta Managed Services
Vi sørger for at din bedrifts Okta-løsning er tilpasset deres behov og vi står klare til å hjelpe hele døgnet. Cloudworks' Okta Managed Services inkluderer:
- Success Management: Vi jobber for å sikre at dere effektivt når bedriftens mål og får maksimalt utbytte av IAM-løsningen.
- Support: Vi er tilgjengelige hele døgnet for å løse eventuelle problemer som måtte oppstå.
- Kickstart: Vi foretar en grundig gjennomgang av bedriftens Okta-løsning og presenterer en rapport med våre anbefalinger til forbedringer.
- Konsulentbistand: Vi optimaliserer verdien av Okta-løsningen i din bedrift.
Implementering og onboarding
Vi setter opp Okta for produksjon, integrerer med kundens driftsmiljø og applikasjoner, samt bistår med onboarding av brukere. Våre erfarne prosjektledere og arkitekter kartlegger eksisterende driftsmiljø og applikasjoner, samt utarbeider en implementeringsplan som tar hensyn til kundens situasjon og behov. Vi overtar utrullingen av tjenesten i organisasjonen og sørger for en god brukeropplevelse ved hjelp av opplæringsmateriell og e-læring.
Løsningsarkitektur
En god løsningsarkitektur sikrer at den nye IAM-løsningen passer til bedriftens eksisterende teknologilandskap. Våre virksomhets- og løsningsarkitekter tar hensyn til bedriftens krav og utarbeider en realistisk plan mot bedre identitetsforvaltning og økt sikkerhet. På denne måten identifiserer vi kostnadene og gevinstene ved den foreslåtte løsningen og anbefaler en egnet implementeringsstrategi.
Okta Proof of Concept (PoC)
Hensikten med en PoC er å prøve ut IAM-løsningen til Okta i kundens miljø hvor løsningen blir integrert med eksisterende infrastruktur og applikasjoner.
Vi hjelper bedriften med å teste ut de mest kritiske funksjoner for å trygge en eventuell investeringsbeslutning.
Vi har et nært samarbeid med Okta, og våre konsulenter har bred kompetanse innenfor identity management og Okta sine løsninger.
La oss hjelpe deg i gang med å prøve Okta gratis i 30 dager. Finn ut selv hvor enkel, brukervennlig og rik på funksjonalitet identity management løsningen er!
Book gratis prøveperiode her →