Workflowen
Vi setter opp dette som en “child flow”, slik at vi kan koble den på enhver hendelse vi ønsker å fange opp. Etter å ha samlet inn informasjon om brukeren i Okta, stopper vi workflowen dersom brukeren ikke har en "managerEmail", slik at den ikke kjører unødvendig.

Workflow oppsett for Office 365 Manager del 1: Sjekk om manager er satt og hent bruker-IDen fra Office 365
Det siste steget i forberedelsene er å lese informasjon om brukeren i Office 365. Dette for å finne den interne Office 365 ID-en som vi deretter kan bruke i neste steg der vi bygger API-kallet.

Workflow oppsett for Office 365 Manager del 2: Skriv hvilke data vi skal sende og URL-en for API-kallet og kall opp Graph API
Vi kan nå sette opp selve API-kallet, og bruker en connector for Office 365 og en "Custom API Action". (Les mer om fordelen med Custom API Action). Det eneste dette krever av oss er å spesifisere relativ URL* og hvilke data vi skal sende over. Vi komponerer begge deler fra attributtene vi innhentet i første del av workflowen; brukerens Office 365 ID fra "Read user” og e-postadressen til manager for kallets data.
Etter at vi har etablert en Custom API Action avslutter vi workflowen med en “Return Error IF” (ikke vist i skjermbildene), som returnerer en feil hvis kallet for å angi en manager mislykkes. Dette er for å rapportere feilen tilbake til workflowen for kallet slik at den blir synlig der, og dermed gjøre feilsøking enklere. Hvis vi ønsker, kan vi legge til ytterlige håndtering eller varsling hvis slike feil oppstår.
*Relativ URL er delen etter “https://graph.microsoft.com/v1.0"