ENTRA ID
Én pålogging for tilgang til alle appene. Entra ID fungerer allerede med et stort antall av de kommersielle og tilpassede appene du sannsynligvis bruker daglig, som Office 365, Saleforce, Box og Workday.
Apper som ikke allerede er forhåndsintegrert kan integreres ved hjelp av integrasjonsmaler. Den samme muligheten finnes også for dine egne interne SaaS-apper.
Utforsk, administrer og overvåk eventuelle risikoer relatert til autorisasjoner av identiteter eller ressurser. Generer rapporter om tillatelser til identiteter og ressurser på tvers av ulike skyinfrastrukturløsninger, for eksempel Microsoft Azure, Amazon Web Services (AWS) og Google Cloud Platform (GCP).
Microsoft Entra External ID er en utviklervennlig plattform designet for å tilby tilpassbare registrerings- og påloggingsopplevelser for sluttbrukere i B2C-scenarier. Den støtter også B2B-scenarier, der du kan invitere enhver med en eksisterende Microsoft-konto til å bli gjestebruker og dermed enkelt tilrettelegge for samarbeid med leverandørene og partnerne dine.
Sikre at de rette personene har riktig tilgang til riktige ressurser ved å automatisere identitetens livssyklus, tildele apper basert på gruppetilhørighet og fjerne tilgang når en ansatt slutter. Gjennomfør regelmessige tilgangsrevisjoner for å la ledere bekrefte tilganger deres ansatte har.
Innebygd MFA gir et ekstra sikkerhetslag og forsterkes ytterligere av policier som styrer tilgangen avhengig av lokasjon, applikasjon og hvilken enhet brukeren kommer fra.
I tillegg identifiserer Entra ID angrep allerede i tidlig fase ved hjelp av kunstig intelligens og maskinlæring.
Med én identitet på tvers av alle IT-funksjoner, integrasjon med HR-systemet, dynamiske grupper og tilpassbar provisjonering, får du bedre kontroll over brukerens livssyklus.
Entra ID bidrar til å holde IT-kostnadene lave med selvbetjeningsfunksjoner som tilbakestilling av passord, gruppeadministrasjon, applikasjonsforespørsler og applikasjonsadministrasjon.
Med Entra ID kan du integrere Active Directory (enkelt AD eller forest) og andre on-premises katalogtjenester med Entra ID og bruke én og samme identitet for å få tilgang til hvilken som helst app.
Få kontroll over brukeridentiteter som krever privilegert tilgang ved å oppdage, begrense og overvåke dem – og gi just-in-time administrasjon for kvalifiserte brukere.
Bekreft identiteten til nye brukere gjennom anerkjente tredjeparts identitetstilbydere som BankID eller basert på brukerens førerkort eller pass.
MICROSOFT IDENTITY MANAGER (MIM)
Integrert med Azure AD styrer MIM brukertilganger både on-premise og gjennom Azure AD også i skyen.
Selvbetjeningsportalen støtter delegert administrasjon og selvbetjening, samt utvikling av arbeidsflyter og konfigurasjon av andre funksjoner som dynamisk gruppeadministrasjon.
Du kan invitere enhver med en eksisterende Microsoft-konto til å bli gjestebruker og dermed enkelt tilrettelegge for samarbeid med leverandørene og partnerne dine.
MIM’s primære funksjon er synkronisering av identiteter mellom ulike kataloger, databaser og on-premises applikasjoner via APIer, inkluderte, og tredjeparts-integrasjoner.
Provisjoneringen styres av policier og arbeidsflyter som automatiserer synkronisering av identitetsinformasjonen.
MIM kan utvides med egen-utviklede moduler for integrasjon med on-premises applikasjoner. Modulene utvikles fortrinnsvis i C# eller ASP.NET.
Få kontroll over brukeridentiteter som krever privilegert tilgang ved å oppdage, begrense og overvåke dem – og gi just-in-time administrasjon for kvalifiserte brukere
TJENESTER VI TILBYR INNEN MICROSOFT
Entra ID Managed Services
Vi sikrer at din bedrifts Microsoft Entra ID-løsning er skreddersydd etter deres behov, og vi er alltid tilgjengelige for å løse eventuelle problemer, uansett når de oppstår. Cloudworks' Entra ID Managed Services inkluderer:
- Success Management: Vi jobber for å sikre at dere effektivt når bedriftens mål og får maksimalt utbytte av Entra ID-løsningen.
- Support: Med vår break-fix-support og rask respons er vi alltid tilgjengelige for å løse eventuelle problemer.
- Kickstart: Vi foretar en grundig gjennomgang av bedriftens Entra ID-løsning og presenterer en rapport med våre anbefalinger til forbedringer.
- Konsulentbistand: Vi sørger for å maksimere verdien av Microsoft Entra ID i din bedrift.
Løsningsarkitektur
En god løsningsarkitektur sikrer at den nye IAM-løsningen passer til bedriftens eksisterende teknologilandskap. Våre virksomhets- og løsningsarkitekter tar hensyn til bedriftens krav og utarbeider en realistisk plan mot bedre identitetsforvaltning og økt sikkerhet. På denne måten identifiserer vi kostnadene og gevinstene ved den foreslåtte løsningen og anbefaler en egnet implementeringsstrategi.
Implementering og utvikling
Våre dyktige konsulenter tilpasser prosjektet etter kundens omfang og målsettinger, og tilstreber verdiskapning for organisasjonen så tidlig som mulig. Løsningen tilpasses og integreres med aktuelle systemer og applikasjoner. Kvalitetssikring sørger for at prosjektprosesser gir forutsigbare leveranser av høy kvalitet. Vi gir god informasjon underveis om relevant funksjonalitet, og tilrettelegger for brukervennlig opplæring.
Ønsker du å diskutere muligheter for din bedrift når det gjelder Microsoft, er du velkommen til å booke et møte.
Trykk her for å booke et møte med Joacim Søbyskogen